E-ticaret

E-ticaret Nedir ?

İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da faydalanabileceğimiz her türlü ürün ve hizmetin çevrim içi olarak satışa sunulması internet ticaretinin büyük bir parçasıdır.

E-ticaretin İşletmelere Saplamış Olduğu Olanaklar Nelerdir ?

Gösterdiği olağanüstü büyüme sayesinde e-ticaret, giderek daha değerli ve hatta hayati bir araç haline gelirken işletmelere şu olanakları sağlar:

  • Rakiplerinden farklılaşma
  • Dünyanın daha fazla bölgesinde daha fazla müşteriye ulaşma
  • Doğrudan müşterilere satış yaparak ve daha az fiziksel mağaza bakımıyla maliyetleri azaltma
  • Müşterilerin, Y kuşağı ve diğer dijital becerili müşteriler için gerekli bir özellik olan, tercih ettikleri cihazlardan diledikleri yerde ve diledikleri zaman alışveriş yapmalarını sağlama
  • Çevrimiçi metriklerle değerli müşteri verileri elde etme
  • Minimum düzeyde önceden yatırımla yeni ürünleri, hizmetleri, markaları ve işletmeleri test etme
  • Müşterilere self servis seçenekleri sunarak daha az sayıda satış personeliyle daha fazla müşteriye satış yapma olanağı yakalama
  • Hızlı ve düşük maliyetle ölçeklendirme

 

E-ticaret Alışveriş Deneyimini Nasıl Değiştiriyor?

Müşterilerin her geçen gün daha fazla seçeneğe daha kolay erişerek daha hızlı teslimat yapılması yönündeki taleplerine ayak uydurmak için işletmeler, müşterilere sorunsuz çok kanallı alışveriş deneyimleri sunmak amacıyla mağaza içi ve e-ticaret tekliflerini entegre ederek şu olanakları sağlamayı hedefliyor:

  • Çevrimiçi veya mağaza içi alışveriş yapmadan önce ürünleri ve hizmetleri araştırma ve keşfetme
  • Çevrimiçi veya mağaza içi alışverişlerden önce etkileşimli kiosklar, kişisel danışmanlar ve diğer teklifler aracılığıyla ürünleri mağaza içinde deneme
  • İstedikleri zaman ve istedikleri yerde alışveriş yapmak için her türlü cihazı kullanabilme (ör. bilgisayar, akıllı telefon, akıllı saat, dijital asistan ve daha fazlası)
  • Çevrimiçi veya mağaza içinde alınan bilgilere göre kişiselleştirilmiş öneriler, kuponlar ve diğer çevrimiçi teklifler alma
  • Genellikle bir veya iki gün içinde ürünleri istedikleri yere (evlerine ya da bölgelerindeki mağazaya) sevk etme
  • Fiziksel mağazada istedikleri envanter (stil, beden, renk vb.) bulunmadığında fiziksel mağazalara çevrimiçi ürün siparişi verme

Hemen E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep

2019 Aralık ayında ortaya çıkan COVID-19 virüs salgını, kısa sürede tüm dünyayı etkisi altına aldı. Büyümeye aynı şekilde devam eden ve çeşitli ülkelerde karantina ya da kısıtlamalara neden olan salgın, insanların birçok alışkanlığının değişmesine neden oldu.

Kalabalık ortamlardan uzak durmak ya da teması azaltmak gibi birçok fiziksel kısıtlama hem bireysel hem de toplumsal birçok kırılmaya yol açtı. Bu kırılmalardan en önemlisi ve pandeminin en büyük sonucu olarak ise e-ticarete olan ilginin artması gösterilebilir.

Yapılan araştırmalara göre, pandemi sürecinde e-ticaret sitesi kurmak için alınan e-ticaret eğitimlerine olan talebin %826 artış gösterdiği belirtilmiştir. E-ticaret eğitimlerinin yanı sıra dijital pazarlamanın bir parçası olan SEO, sosyal medya yönetimi, Google Analytics ya da Google Ads eğitimleri de benzer şekilde artış göstermiştir.

Zamanla geleneksel pazarlama ve alışverişin eski popülerliğini yitirmesi ile insanlar artık e-ticaret sitesi kurmak için çeşitli adımlar atmaya başladı. Eğer siz de “E-ticaret’e başlamalı mıyım?” diye düşünüyorsanız,

E-ticarete başlamanız için 10 sebep:

  • Büyüyen E-ticaret Hacmi

2019 yılına göre Türkiye’nin e-ticaret hacmi %64 artarak yaklaşık 92 milyarlira olmuştur. Pandeminin etkisiyle de artık e-ticaretin alternatif bir yol olmadığını belirten uzmanlar, pazaryeri değişimine büyük bir dikkat çekiyor. Özellikle giyim ve ayakkabı kategorilerinde meydana gelen büyüme, online perakendenin ne denli önemli olduğunu vurgular niteliktedir.

E-ticarette kullanıcı davranışları, sepet miktarı ya da siteye ziyaret oranı gibi yöntemlerle belirlenen bu hacim, dijital pazarların gelişen dünyada ne kadar önemli olduğunu istatistiksel olarak bizlere göstermektedir.

  • Müşterileriniz İçin 7/24 Açık Mağaza Deneyimi

E-ticaret sitesi kurmak, müşterileriniz için 7/24 açık mağaza deneyimi sağlayarak kalıcı müşteriler kazanmanıza da yardımcı olacaktır. E-ticaretin en büyük avantajlarından biri olarak bilinen 7/24 açık mağaza deneyimi, birçok insanın sanal mağazaları tercih etmesinin yaygın bir nedenidir.

Fiziksel olarak var olan mağazaların belirli açılış ve kapanış saatleri bulunmaktadır. Kapanış saatinden sonra müşteriler mağazanızı ziyaret edemez ve satış yapamazsınız.

E-ticaret sitelerinde ise durum tamamen farklıdır. Sahip olduğunuz web sitesi siz uyurken bile para kazandırma imkanına sahiptir. Günün her saati müşterilere sahip olduğunuz hizmetler ve ürünlerle ulaşabildiğiniz için kazancınız da aynı ölçüde artış gösterebilmektedir.

  • Zamandan ve Mekandan Bağımsız Para Kazanın

Eğer bir e-ticaret sitesine sahipseniz zamandan ve mekandan bağımsız olarak istediğiniz her yerde ve istediğiniz her saatte satış operasyonlarını yürütebilirsiniz! Bu durumun en büyük faydası ise zamandan tasarruf etmenizdir.

Bu sayede; firmanız için daha etkili stratejiler belirleyebilir, kendinize daha çok vakit ayırabilir ve daha çok dinlenebilirsiniz. Uzun mesai saatlerinin insanlarda meydana getirdiği olumsuz etkiler e-ticaret deneyimi ile büyük oranda azalmaktadır.

  • Hedef Kitlenizi Genişletin: Lokalden Globale E-İhracat

Sahip olduğunuz web sitesi, yeni pazarlar bulmanızı ve büyük olmayan yatırımlarla küresel ticaret yapmanızı sağlar. E-ticarette küresel pazar imkanları oturduğunuz yerden dünyanın her yerine ürün ve hizmet satışı yapmanızı sağlar. Markanızı ya da firmanızı globale taşımak istiyorsanız yapmanız gereken tek şey doğru adımlarla e-ticaret sitesi kurmak olacaktır.

  • Pandemi Gibi Olağanüstü Durumlarda Bile İşinizi Büyütün

Pandeminin getirmiş olduğu dijital alışkanlıkların uzun bir süre daha aynı şekilde devam edeceği öngörülüyor. Yapılan araştırmalar ve anketler de tüketicilerin e-ticaret davranışlarını koruyacağını belirtiyor.

Pandemi döneminde kapatılan birçok fiziksel mağaza satış faaliyetlerine e-ticaret ile devam etti ve aynı şekilde büyüdü. Siz de e-ticarete başlayarak pandemi gibi olağanüstü durumlarda bile zarara uğramadan işinizi büyütme imkanına sahip olabilirsiniz.

  • Müşterileriniz İçin Konforlu Alışveriş İmkanı

E-ticaret, her ne kadar satıcı için zamandan tasarruf sağlasa da bu durum müşteriler için de aynıdır. Farklı konumlarda bulunan birçok müşteri için markanıza ait e-ticaret sitesi ile satış gerçekleştirebilirsiniz.

Mağazaya gitmek, araç için park yeri bulmak, kalabalık ortamlarda bulunmak ya da kasada sıra beklemek müşteriler için can sıkıcı durumlar olabilir. Bilgisayardan ya da mobil cihazlardan alışveriş yapılabilmesini sağlayan e-ticaret, müşterileriniz için konforlu bir alışveriş imkanı tanımaktadır.

  • Müşterilerinizi ve Hedef Kitlenizi Yakından Tanıma İmkanı

Dijital pazarlama araçlarından olan Google Analytics ya da Google Tag Manager gibi araçlar sayesinde e-ticaret sitenizde kullanıcı davranışlarını gözlemleyip raporlama yapabilirsiniz. Böylece, hedef kitlenize ulaşıp ulaşamadığınızı takip edebilir ve müşteri profillerini analiz edebilirsiniz.

Satışını yaptığınız ürün ya da hizmetin kimler tarafından alındığını bilmek daha iyi stratejiler oluşturup şirketinizin büyümesine doğrudan bir etki sağlayacaktır.

  • Maliyetleri Azaltın

E-ticaret sitesine sahip olmak ya da e-ticaret sitesi kurmak, fiziksel bir mağazaya sahip olmaktan daha az maliyetlidir. Örneğin bir e-ticaret sitesi ile fiziksel olarak faaliyet gösteren bir mağaza için ödeyeceğiniz tüm elektrik faturalarından ya da ihtiyaç maliyetlerinden tasarruf edebilirsiniz. Kiralar, dekorasyon ya da ekipman sağlanması gibi maliyetler e-ticarette bulunmamaktadır.

Ayrıca, IdeaSoft gibi çevrim içi mağaza oluşturmanıza yardımcı olan ve küçük bir bütçe gerektiren hazır çözümler bulunmaktadır. İşletmenizi ve ürünleri belirledikten sonra e-ticaret sistemini demo seçeneğiyle test edebilir ve e-ticaretin sizin için yararlı olup olmadığına karar verebilirsiniz.

  • Dijitalin Gücünden Faydalanarak Müşterilerinizle Sürekli İletişimde Olun

E-ticaret siteniz için dijital dünyanın tüm araçlarından faydalanabilirsiniz. Çeşitli fırsat ürünleri kategorileri, promosyonlar, müşteri teklifleri ya da kuponlarla müşterilerinizi kalıcı hale getirebilir ve iyi bir alışveriş deneyimi yaşamalarına yardımcı olabilirsiniz.

Çevrim içi pazarlama çalışmalarınızı takip uygulamaları ile ölçümleyerek, kampanya ya da promosyonlarınızın ne denli işe yaradığını görmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca, müşteri geri bildirimleri ile sitenizi geliştirebilir ve markanız ya da müşterileriniz için daha doğru adımlar atabilirsiniz.

  • Hızlı ve Kolay Kurulan E-ticaret Paketleri

E-ticarete hemen başlamak ve e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız hızlı ve kolay kurulum sağlayan e-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz. Peki, hazır e-ticaret sistemleri neden avantajlı?

IdeaSoft lider e-ticaret platformu olmasıyla standart e-ticaret paketlerinden çok daha fazlasını sizlere sunarak markanıza ve işletmenize değer katıyor. Alan adı, Hosting hizmetleri, güvenlik altyapıları ya da ödeme sistemleri gibi e-ticaretin ana bileşenleri IdeaSoft’un hızlı ve kolay kuruluma sahip e-ticaret paketleri ile profesyonel bir şekilde sağlanmaktadır.

Ayrıca e-ticaret paketleri dahilinde olan dijital pazarlama araçları, e-ticaret sitenizin istatistiklerinin daha kolay raporlanmasında ve strateji geliştirmenizde sizlere büyük destek olacaktır.

E-ticaret sitesi kurmak için teknik destekler, kargo entegrasyonları, site tasarımları ve kolay kullanım gibi hizmetleri beraberinde getiren e-ticaret paketleri IdeaSoft ile bir tık uzağınızda! Hemen şimdi 15 günlük ücretsiz deneme fırsatından yararlanarak e-ticaretin eşsiz dünyasında siz de kendinize bir yer bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış

 

SCROLL UP